Khamis, 17 April 2014

WAVES OF ENGLISH DI SMKKN

Pelancaran Waves Of English di negeri Kedah telah dilakukan oleh Menteri besar Kedah, Dato  Seri Haji Mukhriz Mahathir  pada  18 Mac 2014 di Dewan Seri Negeri, Wisma Negeri. Majlis tersebut dihadiri oleh pengetua-pengetua di Negeri Kedah.



SMK Kuala Nerang telah menjalankan beberapa usaha untuk menjayakan Waves Of English di sekolah ini. Antara usaha tersebut ialah menjayakan Bulan Bahasa Inggeris, Sudut Bahasa dan Bilik Bahasa. Guru-guru di bawah Jabatan Bahasa telah bekerjasama mewujudkan Bilik MBMMBI. Bilik ini menjadi bilik contoh yang kondusif untuk pengajaran Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu. Guru-guru Bahasa Inggeris tingkatan 1 menggunakan Bilik ini sebagai tempat untuk melaksanakan OPS English.

Pelajar-pelajar membantu guru menghias bilik






                                                          Guru-guru yang komited


                                              Pelajar mengguna bahan dalam bilik MBMMBI

Selain itu, kursus  untuk meningkatkan profesionalisme guru bahasa Inggeris juga telah dilakukan. SIS+ telah dijemput untuk membuat bengkel  teaching basic skill, using web site storynory serta ebook. Bengkel diadakan Selasa jam 12.00 hingga 2.00 petang.


                                             
Papan Kenyataan MBI  turut  diadakan untuk menambah  maklumat kepada pelajar. Papan kenyataan yang dihias cantik ini berjaya menarik perhatian pelajar. Tahniah kepada Pn Nornizal Azna dan Pn Nurul Asyikin serta Pn Faridah yang berusaha keras dalam menjayakan Waves Of English di SMKKN




Tiada ulasan: